TAUBAT

Dugaan itu adalah cubitan sayang dari Allah untuk kita agar kembali pada-Nya dan hanya bergantung harap kepada-Nya..



Wahai Tuhan jauh sudah
Lelah kaki melangkah
Aku hilang tanpa arah
Rindu hati sinarmu


Wahai Tuhan aku lemah
Hilang terumur noda
Hapuskanlah terangilah
Jiwa di hitam jalanku


Ampunkanlah aku
Terimalah taubatku
Sesungguhnya Engkau 
Sang Maha Pengampun dosa


Ya Robbi, ijinkanlah 
Aku kembali padamu
Meski mungkin takkan sempurna
Aku sebagai hamba-Mu


Ampunkanlah aku
Terimalah taubatku
Sesungguhnya Engkau 
Sang Maha Pengampun dosa


Berikanlah aku
Kesempatan waktu
Aku ingin kembali
Kembali..


Dan meski aku tak layak
Sujud pada-Mu
Dan sungguh tak layak
Aku...


Berita baik buat hati yang gelisah. Orang kata bila hati kita rasa gelisah, itu tandanya hidayah nak datang kepada kita. Hidayah ini bila nak bertakhta dalam hati, tidak boleh masuk terus ke dalam hati yang ada banyak penyakit hati, maka pada waktu itu hidayah terpaksa ‘berperang’ dengan penyakit hati yang buat kita jadi gelisah.

Ambillah kesempatan ini untuk memenangi peperangan tersebut supaya hati anda tenang kembali. Bagaimana caranya..? Hanya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang.



Kita orang Islam bila susah hati, itu tandanya Allah nak tambah hidayah dalam diri. Dosa yang ada dalam hati menghalang tetamu Allah yang baik ini. Lekas tawajjuh sebelum tetamu ini pulang. Tumpukan perhatian kepada Allah. InsyaAllah akhirnya hati kita akan menjadi tenang, tenang setenang tenangnya. 

Selamat merebut hidayah Allah..


Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Post Saya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...